Історія GSC Game World бере початок у 1995 році в Києві, коли сімнадцятирічний Сергій Григорович заснував компанію, яка спершу займалася перекладом ігор та розробкою програмного забезпечення для геймерських платформ. Це стало для команди першим кроком у індустрії та важливим досвідом.
Як повідомило видання ISEF.in.ua, поступово студія вирішила не обмежуватися лише локалізацією і створила власну гру — стратегію «Козаки: Європейські війни», яка вийшла у 2000 році. Її оцінили за історичну достовірність та глибокий ігровий процес, що принесло студії перше визнання за межами України.
Від Чорнобиля до культового S.T.A.L.K.E.R.
Найбільший прорив стався після поїздки Григоровича до Чорнобиля. Побачене там стало джерелом натхнення для створення серії S.T.A.L.K.E.R. — гри, що поєднала в собі постапокаліптичний настрій, шутер, елементи RPG і тривожну атмосферу Зони.
У 2007 році вийшла S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, яка одразу здобула популярність завдяки похмурому світу та глибокій історії. У 2008-му побачив світ приквел Clear Sky, а ще через рік — Call of Pripyat, який розширив межі ігрового всесвіту.
Криза в GSC Game World і зупинка S.T.A.L.K.E.R. 2
Попри успіх, компанія зіткнулася з труднощами. Через фінансові проблеми та внутрішні конфлікти у 2011 році розробку S.T.A.L.K.E.R. 2 призупинили, і команда фактично розпалася. Лише кілька років потому студія почала поступово відновлюватися, але для повноцінного перезапуску бракувало ресурсів і сил.
Новий інвестор і другий шанс для S.T.A.L.K.E.R. 2
Ситуація змінилася у 2023 році, коли до справи долучився бізнесмен Максим Кріппа. Він придбав 82% GSC Game World, залишивши Євгену Григоровичу 18% і посаду операційного керівника. Це дало студії фінансовий ресурс і можливість зосередитися на завершенні розробки S.T.A.L.K.E.R. 2.
Розробка гри не була легкою. Після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну частина команди залишалася в Україні, інші переїхали до Праги. Студія пережила кібератаки, витік даних і пожежу в офісі, однак від ідеї завершити гру вона не відмовилася.
Чим здивував S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
20 листопада 2024 року S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl нарешті вийшов. Гра створена на Unreal Engine 5, завдяки чому отримала сучасну графіку, покращену фізику та деталізовану анімацію. Вперше в серії з’явилися повноцінні жіночі персонажі з власними історіями. Розробники додали внутрішньоігрове радіо з українськими піснями та подкастами, а знайомий фанатам енергетик “Нон Стоп” став частиною гри.
Результати релізу і продажі гри
За перші п’ять днів студія продала 1,4 мільйона копій гри. До квітня 2025 року тираж перевищив 2,6 мільйона, а дохід GSC Game World сягнув понад 125 мільйонів доларів. Найбільше гру купували в США, Україні та Німеччині. Кількість активних гравців щодня перевищує 8 тисяч.
Сьогодні студія працює над DLC, планує запустити мультиплеєр і веде переговори з Netflix про можливу екранізацію. У GSC наголошують, що хочуть створити власне бачення серіалу, зберігаючи атмосферу Зони і унікальність всесвіту S.T.A.L.K.E.R.